mandag 9. september 2013

Pie and Tarts Quilt ferdig!


Hurra! 
Pie and Tarts teppet mitt er ferdig!
Dette har jeg hatt som sommerprosjekt
de siste 3 årene.
Jeg ble inspirert av et teppe som hang i 
og bestilte stoffer og oppskrift der.
Det er et Sue Daley design.


Det er 96  store sirkler
og 77 små sirkler.
Alle er sydd for hånd over pappmaler -
jeg startet slik:


Dette var i juni 2011, her er første innlegg i bloggen om prosjektet.
Det vokste etterhvert. 
det er bare de små blokkene som er sydd sammen på
maskin, ellers er teppet håndquiltet.

 

Teppet vokste etterhvert.
 

Da jeg satte siste sting på lukkekanten i går kveld 
forsvant jo sola bak ei sky 
så bildene ble noe mørke.


Frida ble noe motvillig med som statist.


Tror vi skal kose oss under dette teppet.



Det har blitt lite blogging på meg i det siste, 
men nå er høsten her med roligere dager og mer innekos
så nå blir det mer kos her også!

Og - nå kan jeg fortsette på andre syprosjekter,
men de er mindre!
Mange hilsener fra Bente

17 kommentarer:

  1. Gratulerer med ferdig quilt! Den ble kjempefin!

    SvarSlett
  2. Så flott teppe! Tålmodighet må du være godt utstyrt med! Et prosjekt som går over flere år! Men nydelig ble det!

    SvarSlett
  3. Nydelig teppe du har sydd! Ha en magisk uke og Happy Quilting!

    SvarSlett
  4. Hvor er det et smukt tæppe og skønt at du endelig er blevet færdig. Der skal nok blive tid til hygge under tæppet i de kommende efterårs og vinter måneder. Held og lykke med de næste projekter.

    SvarSlett
  5. Glad teppe, nydeligt var det. Ha en fin fin uke :-)

    SvarSlett
  6. Oi, for et arbeid og for et nydelig teppe det ble! Og så er du veldig flink til å fotografere.

    SvarSlett
  7. Hei Bente;)
    Nydelig, nydelig;) Utrolig fint teppe;)
    Nydelige bilder;)
    Koselig med et sånt teppe som det er så mye arbeid bak.
    Tror nok du kan nyte dette i mange år;)
    Hva slags vatt har du brukt?

    Jeg har et sommerprosjekt med hexagon på hytta. Ferdig til 2016;))

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  8. Utrolig flott teppe, Bente! Dette har du lagt mye arbeid ned !

    Klem fra Rita

    SvarSlett
  9. Detta är en quilt som Du ska var mycket stolt över, tycker jag. Du har gjort ett fantastiskt arbete som Du nu kan njuta av! Och det fick vi också göra nu när Du visar oss Din quilt.

    Dollandesign

    SvarSlett
  10. Veldig flott og utrolig mange arbeidstimer, nydelig:)

    SvarSlett
  11. Nydelig teppe! Kjekt med arbeider som varer en stund også, synes jeg.

    SvarSlett
  12. Wauh, hvor er dit tæppe blevet fint. Det er en god følelse, når man har færdiggjort et projekt, som der er arbejdet på længe :-).

    SvarSlett
  13. Gratulerer med nytt teppe!
    Det ligger mange timer bak slikt håndarbeid, og det ble helt fantastisk:)
    Et teppe du kan være stolt av!
    Nydelige farger, du er superflink og veldig tålmodig:)
    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  14. Nydelig teppe og deilig å være ferdig kan jeg tenke meg :-)
    Fin dag tildeg..

    SvarSlett
  15. Fantastic !!!!!
    Your quilt looks so great. I love it.
    Greetings Grit

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...