Om gamle leker og ny strikkegenser


Lillegutten i familien vokser til og måtte få en ny genser fant bestemor ut.
Valget falt på denne strikket i Mandarin Petit bomullsgarn.
Godt garn å strikke med.


Denne gamle kulerammen 
syntes jeg passet så godt sammen med genseren.
Den har vært i familien lenge
og er falmet i fargene.
Men det gjør ingenting.
Det er noe med slike gamle leker,
de har en egen patina synes jeg.


Storesøster på to år,
likte kuleramma veldig godt.
Hun begynte allerede å telle:
ein. to, tri, fia, fem.......
Bestemor ble veldig imponert!


Så nå må jo storesøster og få en slik genser,
men i rosa kanskje?
Det var en veldig kjekk og enkel oppskrift.

Tuen takk for alle flotte kommentarer 
på quilteteppet i forrige innlegg!!
Jeg setter veldig pris på tilbakemeldinger fra dere
som legger igjen noen ord,
det er slik bloggen lever!

Ønsker deg en fin uke,
husk på å gjøre noe kreativt hver dag,
det skjerper hjernen og stimulerer fantasien!!

Septemberhilsen fra Bente

Kommentarer

  1. Det ble en søt genser! Jeg liker også det garnet, har tidligere heklet med det :)

    SvarSlett
  2. Veldig fin genser! Og gamle leiker bør ein ta vare på.

    Teppet under vart berre vakkert! Sikkert godt å verte ferdig :-)

    Fin ny veke Bente!

    SvarSlett
  3. Koselig med de gamle kulerammene ;) Jeg har den jeg fikk som 3-4 åring;)
    Nydelig genser du har strikket;) Rose til toåringen blir sikkert supert;)

    Kreativitet er viktig både for unge og gamle;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  4. Så nydelig genser til gutten! Blir supert med en rosa til vesla :)

    SvarSlett
  5. Så fin genser og koselig med gamle leker. Jeg bruker gamle leker som pynt i de breie vinduskarmene mine :)

    SvarSlett
  6. Så fin genser og koselig med gamle leker. Jeg bruker gamle leker som pynt i de breie vinduskarmene mine :)

    SvarSlett
  7. Genseren var lekker, og blir nok søt i rosa også. Kuleramma vekket gamle minner, skal tro om den ligger på loftet i mitt barndomshjem?

    SvarSlett
  8. Veldig søt genser ;) Den vil nokonsinne bli kjempefin i rosa

    SvarSlett
  9. Fin genser det, klart storesøster må ha også :-)

    SvarSlett
  10. Veldig veldig flott, både dette og teppet ditt. Du er kjempeflink:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg