søndag 5. desember 2010

2 søndag i advent


Jeg ble inspirert av Fin i formen sin blogg som hadde vært ute og hentet inn greiner til julepynt.  Jeg fant ikke så stor og fin grein som henne, men det ble nå til adventslysa mine.


Dages utfordring hos Merete er Lag eller Lage.
Vi mennesker er sosiale av oss. Vi må ha andre mennesker rundt oss. Det er viktig for utvikling og kommunikasjon.
Det å ha et godt lag rundt seg er alfa og omega for oss.
Samtidig er det noen mennesker vi får mer energi sammen med enn andre. Jeg søker natulig dem jeg er i godt lag med.
Anne Grete Preus synger i sangen Gull av støv om å velge sine "fiender" med omhu.
Ikke bruke mye energi på de menneskene som stjeler energi.

Ha en fin uke i adventstida !

3 kommentarer:

  1. Flotte adventslys med nyplukka grein! Og fint skrevet om venner.

    Ønsker deg en finfin uke.
    Klem Jenny

    SvarSlett
  2. Enig! Bruk din energi på dem som fortjener det :)

    http://nordlandspia.blogspot.com/2010/12/desember-19-dager-til-julaften.html

    SvarSlett
  3. kloke ord, - vi trenger mennesker som beriker og styrker oss.
    god mandag til deg!

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...