torsdag 18. desember 2014

Julestemning


Jula nærmer seg
og juleduker, julepynt
og jueekaker dukker opp i heimen.
Den søte eggevarmeren 
er det dattera som har strikket.
Kakeboksen er ny for året,
den hadde så fint motiv
at den måtte bare bli med hjem!


Da er det nemlig viktig å ha de rette kakene bakt
- nemlig disse brune pinnene
som vi kaller dem.

Jeg har blogget om de før 
her er oppskriften,
De er kjempegode, 
 jeg pleier å måtte bake  to porsjoner.

Ha en fin adventsuke!
Klem fra Bente

6 kommentarer:

  1. Så fiin eggevarmar!
    Og ja, brune pinnar er viktig å ha i kakeboksen ;)

    SvarSlett
  2. Hei ;) Å så fin kakeboks ;) Sånn en vil jeg å ha!!!!! Spør jeg:-Hvor er den fra?
    Brune pinner, tror jeg prøver oppskriften din i ettermiddag.
    Nå er det joggesko her en time;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Koselig stemning hos deg! Jeg har skrevet ut oppskriften på brune pinner nå - tusen takk!

    SvarSlett
  4. Det var en fin eggevarmer! Det kunne jeg forresten også brukt adventsvottene mine til... Omtrent samme størrelse, tenker jeg... ;)

    SvarSlett
  5. Så fin eggevarmer og koselig kakeboks. Jeg likte serviettene dine også. Datteren min har kjøpt like. ;-) Oppskriften din vil jeg også skrive ut. Jeg leita gjennom mange brosjyrer for å finne oppskrift på brune pinne, og jeg har lagd en porsjon, men neste gang vil jeg prøve din oppskrift. :-)

    SvarSlett
  6. Ha ei fin julehelg! Kos deg meg gode julekaker i ein kjempefin kakeboks.

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...