torsdag 9. oktober 2014

Oktober - sysler


Nå er det blitt skikkelig høst med innevær og tid 
for sysler av forskjellig slag.

En traktorgenser er jo perfekt til en liten gutt,
veldig kjekt å strikke.
Det kommer et større bilde etterhvert.
Og noen nye sydde punger er jo alltid kjekt å ha.



(Ikke så bra bilde, det er mørkt om kveldene nå!)

Stoffene her har jeg hatt liggende lenge,
lurt på hva jeg skulle sy av dem 
- så fikk jeg da inspirasjon til disse.
Den minste pungen fikk lommer på den ene siden.

Den grønne planten ved siden av
liker jeg så godt.
Hadde en slik i mine studiedager
for .........  år siden,
 den stod lenge, tålte tørke og vokste seg stor.
Nå er de visst blitt populære igjen
i følge dama på blomsterbutikken.

Er det noen som vet hva den heter?

Blir veldig glad for alle spor som legges igjen her på bloggen,
koser meg hver gang noen har vært på besøk!
Ha en fin og kreativ uke!!

Hilsen Bente


4 kommentarer:

  1. Endelig er høsten komt til Bergen og, herlig og kunne vere inne uten å ha dårlig sanvitighet. Fine vesker og genser du har laget :-) Planten din heter forresten Peperomia polybtrya. Kjempe fin plante også så lett stelt. Kos deg videre i høst været :-)

    SvarSlett
  2. Å Bente, den genseren blir bra fin;) Heldig han som får den;) Pungene er kjempesøte. Jeg vant jo en toalettmappe inne på bloggen din for lenge, lenge siden. Den er min hyttetur-toalettmappe og brukes flittig. Litt gøy å tenke på hver gang jeg er innom bloggen din. Plantenavnet kan jeg nok ikke hjelpe med, men jeg har hatt den i min vinduskarm også.

    Fin helg til deg;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Det er kjekt med puslerier av all slags sort i årstida vi no går inn i.
    Eg hugsar godt planten din, eg også, for eg har hatt akkurat same sort i heimen. Men eg har aldri visst kva den heiter; me var veninner som bytta avleggarer og ikkje ofra namna ei tanke ;)

    SvarSlett
  4. Høstens puslerier er godt for sinn og sjel ;o)
    Ha fine dager fremover, og fortsett å inspirere!
    Klem

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...