tirsdag 12. august 2014

Klutestrikk


I sommer har jeg vært med på 
på facebook.

Så det har blitt noen kluter etterhvert,
noen er gitt vekk
og her er resten.


Nå er det siste mønsteret på pinnene,
nemlig Vier som det heter.


Jeg har fått kommentarer som: 
hvorfor strikke kluter
når en kan kjøpe billige på butikkene?
Bruke tid på å strikke kluter?

Jo, det skal jeg si deg -
det er balsam for sjelen å sitte med disse klutene på pinnene,
forskjellig mønster alle,
fort ferdige blir de også,
lette å ta med i veska på tur.
Og tenk at det er nesten 
24000 strikkeglade
personer med i gruppa til
Bittami på facebook!


Så jeg strikker i vei 
og gleder meg til 
Kluteboka som jeg har bestilt,
kommer !


Nå er det høstlig her hos oss
etter at Bertha har turnert rundt i Nordsjøen
men på en måte er det greit å roe seg litt inne også
etter en kjempefin sommerferie 
med mye aktiviteter ute.

Ønsker alle som kikker inn fine dager:)

5 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du koser deg med klutestrikking, og flittig er du, for dette var litt av en produksjon. Med så mange glafarger må det være en fryd både å strikke og å bruke. Jeg syns det så koselig å tørke av bordet og rundt på kjøkkenet med hjemmestrikkede kluter. Jeg har ikke strikket selv, men har både fått og kjøpt. Det har ruska godt rundt oss de siste dagene, men det var nå deilig også med litt mer normale temperaturer igjen, og godt med litt regn også. Nå kan vi kose oss inne. :-) Fine dager til deg også!

    SvarSlett
  2. Så fine og så gode klutar skal ein leite lenge etter.
    Må vere same klutalong som ei på jobben er med i, kjenner igjen mønstrene.

    Klem

    SvarSlett
  3. Masse glade farger på klutene dine, og så fine mønstre da. Har sett denne klutestrikkingen på facebook. Mange som er bitt av basillen.
    klem

    SvarSlett
  4. Flotte og fargerike kluter! Kan tenke meg det er mye koselige å bruke hjemmestrikkede kluter. :)

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...