søndag 2. februar 2014

Tulipaner i februar


Det er tulipantid!
Ingenting er som å få en stor bukett
med fargerike tulipaner,
kjenne den grønne lukta,
klemme litt på buketten
og nyte følelsen.


Selv om jeg setter
tulipanene kaldt om natta
folder tulipanene seg ut
etter noen dager,
de vokser og bøyer seg.
 
 
Og jeg synes de er vakre
der de henger.
 



 
Tulipanduken er hentet fram.
Den har jeg hatt i mange år.


I dag har jeg lugget pelargoniene som står 
og lengter etter vår,
de trengte litt stell og vann nå.
Jeg fikk også tatt noen avleggere,
håper de slår rot.


 
Så nå kan februar komme!
Ønsker deg en riktig kreativ og fin uke!

Hilsen Bente

1 kommentar:

  1. Ja, tulipaner er flotte! Det hjelper kanskje å klippe av stilkene litt, for å få de til å holde seg lengre ..
    Så koselig med tulipanduken til!
    Ha en kreativ og fin uke, du også! :)

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...