fredag 28. desember 2012

Romjul- strikk


Jeg har strikket votter nå i romjula.
Oppskriften var helt enkel
Jeg ble inspirert av 
stripete versjon av disse.


De fikk være med ut på en liten foto-session
i dag. Votter må man ha når det er så kaldt som nå.
Her på hytta har jeg liggende noen gamle strikka gensere og jakker.
Et par av dem fikk også være med ut.


Denne jakka strikket jeg for mange år siden, tror det var den første jeg
klippet opp og satte glidlås i.
Det er alltid med hjertet i halsen jeg klipper opp strikketøy.


Genseren er varm og god på kalde dager,
tror jeg strikket den på 80-tallet en gang.

Ellers har vi hatt vår daglige tur, Frida og jeg.


Det er alltid en pinne å kvesse tennene på!

En fortsatt fin romjul ønskes deg!
Klem fra Bente


8 kommentarer:

  1. Koselig med vottestrikk! God romjul!

    SvarSlett
  2. Så mye fint......votter fikk jeg lyst å stikke.
    Fin romjul til deg
    Klem

    SvarSlett
  3. Så fine strikketing - både de gamle og de nye! Fortsatt god romjul.

    SvarSlett
  4. Ullplagg er deilige i kulda! Dine ser flotte ut, stjernemønsteret på jakka liker jeg veldig godt!

    SvarSlett
  5. Fortsatt god jul til deg og dine ;o) Klem

    SvarSlett
  6. Så masse flott du strikker!
    Likte bare så godt den hvite jakken med svart mønster, helt skjønn!
    Og en daglig tur gjør godt, hadde en flott morgentur i dag, og sola varmet faktisk:))

    Ønsker deg et riktig GODT NYTTÅR!

    SvarSlett
  7. Kjempefine strikkeplagg og votter!

    Ønsker deg et riktig godt nytt år:)

    SvarSlett
  8. Flott strikk! Likte den jakka spesielt godt :D

    Jeg strikker jo ikke selv, men synes det er stor stas å se hva andre kan få til, en vakker dag blir det kanskje strikk på meg også, og da til og med mer enn bare ei lita lue... vi får se ;)

    Godt nytt år da Bente, både i hagen og under strikketøyet
    klem Anne :)

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...