tirsdag 5. juni 2012

Vi lager bærhage - del 2

Bærhagen vår er i rute.
I helga fikk vi plantet disse bringebærbuskene.
Som dere ser var det frisk vind!


Her skal det bli bær!
Jeg fant ut at vi hadde plass til urteplanter også.


Bringebærbuskene plantes.


Og vannes. 


De skal vokse seg store og bære mange bær
derfor trenger de støtte!
Det er som tidligere sagt
veldig greit med en nevenyttig mann 
som har de rette redskapene.
Suletråd blant annet.


Jordbærplanter kommer i jorda.


Vann, vann, vann er det viktigste nå.


og for de som lurer - 
det ble polka og corona-jordbær.
Det blir nok ikke så mange bær i år,
 men til neste år skal det sankes og lages jordbærkake og mer til.
 Mmmmmm !

Det kommer nok flere bilder fra hagen vår i løpet av sommeren.

Hilsen fra Bente


6 kommentarer:

  1. Jeg beundrer folk som er flinke med hage, det er desverre ikke jeg....har kanskje noe med interessen å gjøre.... syns det er så flott hos andre, men klarer det ikke selv... ja ja, kanskje er jeg god på noe annet :)
    Lykke til, med bærhagen!

    SvarSlett
  2. Så spennende! Håper dere får masse bær, det må jo være kjempestas å spise egendyrket. Noe jeg forøvrig aldri kommer til å oppleve, jeg eier ikke grønne fingre :-)

    SvarSlett
  3. Deilig med egendyrket! Den gode smaken av heeeelt friske bær fra egen hage er helt topp! Og så skikkelig dere har gjort det, med dekking av jorda før planting!

    SvarSlett
  4. Så flott bærhagen blir. Så herlig å kunne plukke sine egne dyrkede bær. Urter er jo kjempefint, det tror jeg at jeg også vi plante i noen urner på terrassen. Er så veldig glad i basilikum, men den er så vanskelig å ha med å gjøre.

    SvarSlett
  5. Si i fra når du kan annonsere med "selvplukk" så kommer jeg en tur og plukker "åkeren" din tom for bær :-))
    Dette gleder jeg meg til å se resultatet av gitt. Skal sende bærene dine varme tanker så gror de så fint så >:-)

    SvarSlett
  6. Så herlig med masse plass til bærplanter og urter!!! Ser ut som dere vet hva dere holder på med her. Jeg er ikke så flink til hageting...men prøver meg litt likevel. Plantet noen blåbærbusker i fjord. Det kom masse flotte store blåbær på og i år ser det ut til å bli enda mer. Veldig gøy, og så smaker det ekstra godt når det plukkes fra egen hage. Ha en finfin dag.

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...