lørdag 14. januar 2012

På håndarbeidsfronten


Av og til må en legge inn årene for ei stund. Etter lange netter med dårlig søvn med deretter stiv nakke ble det ikke mye hverken strikk eller sying med meg i begynnelsen av uka.


Men så begynte det å klø i fingrene da......
For meg er det balsam i sjelen å sy og strikke, bruke hendene og se at noe blir til.


Mysteriesokkene er faktisk blitt lengre.
Etter endel plundring fant jeg ut av det, men boblene ble nok ikke så store som de skulle være.


Det går vel litt bedre på den andre sokken nå når jeg kjenner mønsteret.
Kjenner faktisk at skuldrene senker seg når jeg sitter med hånarbeidet selv om mange kanskje tror det motsatte.
Er det andre som har det likt?

Takk for at du kikker innom meg, jeg blir veldig glad for
alle kommentarer selv om jeg ikke alltid svarer alle!

Helgehilsen fra Bente

9 kommentarer:

  1. Spennende teppe du holder på med. Gleder meg til å se mer.

    SvarSlett
  2. Stilige sko du har sydd! Men glad jeg ikke skal gå i slike! Mine skuldre slapper av med sytøy, men ved langvarig quilting er det viktig med noen " rist løs" -øvelser innimellom. Strikking får dessverre skuldrene mine litt langt opp mot øra, og det er synd, for det er så fantastisk mye flott i strikking. Flotte sokker du strikker!

    SvarSlett
  3. Morsomme sko øverst der, hehe..
    Håper du blir bedre fort og ikke får tilbakefall av for tidlig strikking og sying da. =)

    SvarSlett
  4. Kjekt at du fikk gjort litt etter hvert. Kroppen sier som regel fra når vi burde gjøre noe annet - jeg prøver alltid å finne en balanse mellom kreative (men stillesittende) ting og bevegelse :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Stiliagste sko eg har sett på lenge. Eg klarer også å senke skuldrane med eit handarbeid, men prøver å variere teknikker etter humør og lyster. Stiv nakke er ikkje noko ein "samlar" på. Berre du kan finne ut kva somer best for deg, seier dei sakkunnige.
    Ynskjer deg riktig god bedring.

    Klem:)

    SvarSlett
  6. Noen lekre sko du har laget her ja :-)

    SvarSlett
  7. Godt du finn ut kva som er best for deg!

    Flotte ting du lagar :-)

    Ha fortsatt kjekk søndag!

    SvarSlett
  8. Fine sko og fine sokker!!
    Strikking er avslappende - det er vitenskapelig bevist. Faktisk slår hjertet med 11 færre slag i minuttet når man strikker, har forskerne funnet ut :-) Så strikking er sunt!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. For noen lekre sko du har sydd! Ser du har lyst å prøve samme teknikken som jeg har brukt på en duk. Jeg holder på med en serie blokker til quiltelaget mitt. Neste måneds blokk er denne, så da får du framgangsmåten på bloggen min.

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...