mandag 26. desember 2011

2. Juledagsdessert


Etter å ha spist og spist hele jula, ribbe,pinnekjøtt, lutafisk, riskrem og you name it, måtte jeg lage noe litt enkelt til dessert i dag.

Hvit sjokolademousse med rød topping

Man tager: 
200 g hvit sjokolade
500 g kesam  
1 ts vanilje eller 1 vaniljestang
1 granateple
Bringebær
2-3 ss melis

Sjokoladen brekkes i biter og smeltes over vannbad.
Hvis du har vaniljestang , skjær et snitt i den,
ta ut frøene og ha dem i kesamen.
Rør inn den smeltede sjokoladen i kesamen.
Hell over i glass eller kopper, jeg hadde 6 kopper.
La stivne i kjøleskapet.

Granateplet deles og kjernene presses ut.
( Det ble litt skvettting rundt meg ja.)
Blandes med bringebær og melis.
Legg dette over moussen.

Velbekomme!


Så vil jeg takke alle som er innom og legger
igjen så koselige spor etter seg her hos meg.
Å ha blogg tar tid og forplikter,
en må innom og oppdatere 
med jevne mellomrom.
Men det er jo så koselig, 
mange kjekke og interessante blogger,
samt inspirasjon til
mer kreativitet!


Romjulshilsen fra Bente

4 kommentarer:

  1. Denne så virkelig god ut, og jeg har en lei tendens til å forsyne meg godt av desserten:)
    Nyt romjula videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Så godt det så ut;)
    Her er vi stinne av julemat!!
    Men du og du så godt det har vært:)
    Fortsatt fin romjul;)

    Klem fra Ann-M.

    SvarSlett
  3. Så artig at du gjenkjente juleløperen min;)
    Desserten ser jo lekker ut, smakte nok friskt og godt. Kjenner jeg begynner bli en smule stinn av all maten...så skal bli godt med litt magrere tider også;))
    Sant det, en blogg forplikter, føler litt på den i blandt jeg også...men aller mest gøy da:)
    Fortsatt god jul, klemklem

    SvarSlett
  4. Den såg heilt snop ut - bør finne eit verdig høve og eit granateple snart - trur ikkje eg bør vente til neste år med den!
    Ynskjer deg gode romjulsdagar!

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...