mandag 31. oktober 2011

Fingerbøl fra mange land


Vi har vært på en liten ferietur til Ljubljana i Slovenia hvor dattera vår studerer i høst.
En veldig fin og koselig by som virkelig kan anbefales å besøke!
Som en ivrig fingerbølsamler klarte jeg å få med meg disse med hjem.
Etterhvert har jeg fått meg en fin samling i settekassen i gangen vår.


Jeg har som mål å fylle den helt opp med fingerbøl fra reisene våre  og det er ikke mange ledige plasser nå.
Her er nærbilde av noen av de fineste fingerbølene mine.


Denne søte Babuska-saksa måtte også få bli med hjem. Jeg glemte jo at den lå i håndveska mi, dermed ble jeg stoppet i sikkerhetskontrollen. Opp med veska og fram med saksa. Men jeg fikk ha den med allikevel - kanskje jeg så ut som den uskyldige sydama jeg er??

Kikk innom Fototanker, fotobloggen min for mer reiseskildringer fra Slovenia!

Ha en fin mandag til alle!

3 kommentarer:

  1. Flotte fingerbøl! For en imponerende samling du har! Artig saks! :)

    SvarSlett
  2. Så festlig. Jeg samlet også på slike for mere enn 30 år siden, etter det gikk det mere i glemmeboka. ( sluttet å sy noen år, det var vel derfor)
    Kanskje man skulle begynne på igjen? Lette å ta med i bagasjen. :-)

    SvarSlett
  3. Litt av ei samling du har med fingerbøl! Eg og samlar på det, men har langt frå så mange.

    SvarSlett

Pelargonia-dilla og oppussing.

Jeg skal innrømme det, jeg lider av pelargonia-dilla.  Grunnen er jo helt klar, det er jo så mange nydelige, forskjellig...