søndag 1. mai 2011

Oppryddning og minner


I helga har vi hatt opprydning. Både svigermor og svigerfar er på sykehjem, barndomshjemmet til mannen måtte ryddes.
Så vi bar ut både møbler og ting og tang.Det var jo kjempefint vær.

Jeg liker jo allslags små duppeditter, som f eks  et gammelt sminkeskrin og ja kamferdråper.

Svigermor har i alle år sydd,heklet og strikket. Det var mange duker som skulle deles til fire sønner med familie.


Her er noe av det som ble med oss hjem. Blant annet en stor nydelig hardangerduk og to broderte duker.


Et nydelig gammelt kaffeservis og flotte glass.
Alle i familien  vet at jeg er glad i all slags stoffer så jeg fikk med meg hjem flere gamle retrodynetrekk, bilde følger når jeg har sydd noe av dem!
Mange minner dukket opp, mimring over gamle skolebøker og bilder. En travel men fin dag!

Vi er allerede kommet til mai.
Ha en riktig fin  uke !!


4 kommentarer:

  1. Så spennende! Og den nydelige hardangersøm-duken, da. Gleder meg til å se hva du syr av gamle dynetrekk. Jeg har også noen liggende. Kanskje jeg kan få litt inspirasjon?

    SvarSlett
  2. Det er så flott at slike "skatter" blir tatt vare på!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  3. Åååå,så masse flotte ting som ble med dere hjem.
    Fint med gamle ting som vekker minner.:))

    SvarSlett
  4. Så bra at duken kommer til nytte igjen. Det er spesielt med en slik opprydning!

    Klem :)

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...