torsdag 14. april 2011

Om sticthery og pelliser


Når fuglene synger i skogen utenfor, 
når dagene er lengre 
og når snøklokkene og krokusene strekker seg mot sola
- da starter Bente pelargoniasesongen. 
Jeg har et par pelliser som har overvintret inne
som jeg har tatt nye stiklinger av,
men flere som jeg hadde for overvintring i kjelleren
har ikke klart vinteren.


Det er så mange fine sorter,
jeg følger alltid med om det er noen stiklinger for salg.


Våren er også i stictheryet jeg holder på med nå.
Klarte ikke å motstå dette mønsteret fra Fine Sting,
Våren med nål og tråd heter tilogmed heftet.


Det er fint å sitte på terrassen
med et dette sytøyet i hånda
og nyte fuglesang og forventning om vår!

Nyt denne fine aprildagen!
Kikk innom Pelargoniumnettet 
for å se mange fine bilder og bil medlem!


4 kommentarer:

  1. Kjempekoselig stitchery fra Fine Sting.
    Jeg har også overvintret noen pelargoniaer og noen fuksiaer. Og enda flere har jeg sådd:)Spent på om jeg får de til!
    Kos deg i vårsola:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Koselig stitchery du har laget. Så fint at du koser deg med pelargonia, de er fine. Skulle vært i hagen og klipt stauder, men man kan jo ikke rekke alt... ;)

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Det skal bli spennende å se hvordan løperen din blir. Når påsken er over skal jeg legge på min. Ha en super helg.

    SvarSlett
  4. Nydelig stitchery! Jeg har en pelargonia som jeg tok inn i stuevinduet for å blomstre ferdig i høst, men den har bare fortsatt å blomstre i hele vinter! Jeg har ikke tenkt på at jeg kan ta stiklinger av den, men nå skal jeg prøve det. Har også noen i kjelleren, men er litt usikker på om de har klart seg. Det er deilig med vår!

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...