torsdag 14. april 2011

Om sticthery og pelliser


Når fuglene synger i skogen utenfor, 
når dagene er lengre 
og når snøklokkene og krokusene strekker seg mot sola
- da starter Bente pelargoniasesongen. 
Jeg har et par pelliser som har overvintret inne
som jeg har tatt nye stiklinger av,
men flere som jeg hadde for overvintring i kjelleren
har ikke klart vinteren.


Det er så mange fine sorter,
jeg følger alltid med om det er noen stiklinger for salg.


Våren er også i stictheryet jeg holder på med nå.
Klarte ikke å motstå dette mønsteret fra Fine Sting,
Våren med nål og tråd heter tilogmed heftet.


Det er fint å sitte på terrassen
med et dette sytøyet i hånda
og nyte fuglesang og forventning om vår!

Nyt denne fine aprildagen!
Kikk innom Pelargoniumnettet 
for å se mange fine bilder og bil medlem!


4 kommentarer:

  1. Kjempekoselig stitchery fra Fine Sting.
    Jeg har også overvintret noen pelargoniaer og noen fuksiaer. Og enda flere har jeg sådd:)Spent på om jeg får de til!
    Kos deg i vårsola:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Koselig stitchery du har laget. Så fint at du koser deg med pelargonia, de er fine. Skulle vært i hagen og klipt stauder, men man kan jo ikke rekke alt... ;)

    Klem :)

    SvarSlett
  3. Det skal bli spennende å se hvordan løperen din blir. Når påsken er over skal jeg legge på min. Ha en super helg.

    SvarSlett
  4. Nydelig stitchery! Jeg har en pelargonia som jeg tok inn i stuevinduet for å blomstre ferdig i høst, men den har bare fortsatt å blomstre i hele vinter! Jeg har ikke tenkt på at jeg kan ta stiklinger av den, men nå skal jeg prøve det. Har også noen i kjelleren, men er litt usikker på om de har klart seg. Det er deilig med vår!

    SvarSlett

Pelargonia-dilla og oppussing.

Jeg skal innrømme det, jeg lider av pelargonia-dilla.  Grunnen er jo helt klar, det er jo så mange nydelige, forskjellig...