søndag 17. juli 2016

Ny håndarbeidsmappe


I det siste Quiltemagasinet
var det mønster på 
en håndarbeidsmappe av AnnAKa jeg bare måtte sy.


Da jeg skulle finne stoffer til dette fant jeg
en gammel dongriskjorte med trykk-knapper og "belte"
som jeg brukte til å
lukke mappen med.


Det ble en veldig kjekk mappe synes jeg.


To mapper med plast foran hørte også til,
veldig kjekke å ha.
Tror jeg skal sy flere av dem.

 
Om sommeren er det jo kjekt å ha et lite sytøy med ut
på terrassen!


Nå skal det fylles opp med sysaker her.

 
En av mine andre 
hobbier er pelargonier,
nå blomstrer de som bare det.

Ønsker deg som kikker innom en riktig fin juliuke!
Hilsen fra Bente

4 kommentarer:

  1. Så fin mappe til sytøyet, og så herlige stoffer du har brukt. Så er det alltid kjekt med noen plastlommer/ småmapper. Du er flittig som sitter ute å syr. Flotte perlagonier du dyrker fram. Min mormor kalte de for prinser. Fortsatt god sommer til deg, Bente! :-)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin mappe, i flotte farger :-)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble. Og flotte farger. Kjekt at du fikk brukt noe av dongeriskjorten, det passer godt til det andre!

    SvarSlett
  4. Den ble kjempefin ! Smart å kunne gjenbruke da :)

    SvarSlett

Tenderness Quilt

  Endelig!  Ferdig med  Tenderness Quilt  av Lillabane Lane Creations. Teppet er nydelig quiltet av Jannes Quiltestudio.  ...